Exerciții de Public Speaking pe care le poți face de acasă!

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Îți aduci aminte acele transpirații reci de dinaintea unui discurs? Sau momentul acela când nu îți găsești cuvintele? Ei bine, ai putea folosi această perioadă din timpul pandemiei de coronavirus  într-un mod constructiv. Iar dacă ești interesat/ interesată despre ce exerciții ai putea să faci acasă citește în continuare acest articol. Am descris cele mai simple, dar eficiente exerciții de Public Speaking pe care le poți face chiar acum.

1. Explică-ți ideea unui copil.

Este un exercițiu simplu pe care îl poți face cu copilul tău. Folosește ideile dintr-un discurs, o prezentare sau chiar ideea afacerii tale. Și, încearcă să o explici pe înțelesul copilului tău. Folosește cât mai puțini termeni de specialitate.

Copiii au mult mai puțină experiență în lumea reală decât adulții și au nevoie de idei simplificate pentru ei – ceea ce înseamnă că trebuie să elimini toate acele umpluturi și fraze sunătoare de fantezie. Adevărul este că, deși vei simplifica tonul, vei obine o nouă abordare care are mai mult sens. Acest exercițiu este menit să te invețe cum să folosești fraze scurte, la obiect și extrem de concise.

2. Scrieți ideile principale.

Exercițiile scrise îți ajută mintea să vizualizeze și să absoarbă informațiile mai bine decât exercițiile de vorbire. Tonul tău ar putea suna excelent în capul tău când îl vorbești, dar atunci când îl scrii, poți descoperi că uiți un punct major sau că unul dintre punctele tale nu este necesar să fie inclus. Enumeră punctele cheie pe hârtie și folosește-o ca platformă pentru a îți îmbunătăți abilitățile de vorbire în public.

3. Perfecționează-ți postura.

Poziția corpului poate părea nu foarte importantă, dar in realitate are un rol esențial în modul în care este perceput discursul tău. Îți poate îmbunătăți imaginea (și primele impresii), adăugând un plus de valoare metodei cu care prezinți in fața publicului. Ridică-te drept și înalt cu umerii în spate și cu mâinile în fața ta sau în părțile tale (nu în buzunare). Fă contact vizual cu imaginea ta din oglindă și respiră adânc – face o mare diferență. Repetând acest exercițiu de câteva ori pe zi, vei reuși să adopți o poziție a corpului mult mai bună

4. Joacă-te cu ritmul tău.

Diferite persoane vorbesc la ritmuri diferite, dar s-ar putea să descoperi că tonul tău este mai bine auzit rostit încet decât repede. Așa că te poți juca cu diferite stiluri de ritm și îl poți identifica pe cel care sună mai bine. S-ar putea să soliciți ajutorul unui membru al familiei pentru a face acest lucru. Acest exercițiu te va ajuta să diversifici abordările potențiale și formele de livrare ale discursului tău.

5. Ascultă-ți discursul.

Nu în ultimul rând, folosește un dispozitiv de înregistrare pentru a asculta (și urmări) modul în care descrii o problemă. Probabil vei găsi că există subiecte subtile sau puncte de sufocare pe care nu le observi la tine atunci când vorbești. De exemplu, s-ar putea să descoperiți că te intrerupi prea mult sau că ai tendința să ridici din umeri după fiecare linie. Folosește aceste sesiuni de înregistrare pentru a elimina aceste întreruperi și abateri.

Acestea fiind spuse, poți folosi timpul petrecut acasă într-un mod constructiv. Într-adevăr, este o perioadă stresantă din cauza incertitudinilor prin care societatea trece odată cu pandemia de coronavirus. Insă, este și un moment bun pentru a lucra cu tine și a-ți perfecționa abilitățile de vorbit in public

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

© 2020, Faustart S.R.L – Toate drepturile rezervate